Określenie kosztu wdrożenia programu magazynowego

Z SoftwarePedia
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Wykorzystywanie powierzchni magazynowej[edytuj]

Plik:Wykorzystywanie powierzchni magazynowej.jpg
Wykorzystywanie powierzchni magazynowej

Wdrożenie systemu WMS to wprowadzenie ewidencji lokalizacji (lokacji, czyli miejsc składowania) w magazynie eliminuje konieczność poszukania danego artykułu. Wprowadzenie zasad oraz priorytetów rozłożenia towaru w regałach pozwala zmaksymalizować wykorzystanie dostępnej powierzchni magazynowej.

Wybuierając oprogramowanie humansoft Corax otrzymają Państwo system informatyczny, który pozwalają ;podnieść efektywność firmy we wszystkich strategicznych obszarach zarządzania. Począwszy od zarządzania gospodarką magazynową, zamówieniami własnymi i obcymi, zarządzania produkcją, sprzedażą i finansami aż po zarządzanie relacjami z klientami. Program humansoft Corax wspomaga firmy w poszukiwaniu i tworzeniu nowych praktyk zarządzania, zwłaszcza tam gdzie wymagane jest obniżenie kosztów działalności na rzecz wzrostu dynamiki i wydajności.

<

Wdrożenie Corax

SYSTEM WMS W MAGAZYNIE.
Wdrożenie system wms w magazynie pozwala na wprowadzenie kontroli i bezpieczeństwa związanego z obsługą i realizacją zleceń (zamówień). Szczególnie ważny element w sytuacji obsługi sklepów Internetowych.

Raportowanie SAP[edytuj]

Plik:Raportowanie sap.jpg
Raportowanie SAP

Wdrożenie rozwiązania STUDIO RAPORTY.net ułatwia i przyśpiesza raportowanie z różnych systemów, aplikacji o zróżnicowanych źródłach danych. Niemiecka firma produkcyjna posiadająca zakład w Środzie Wielkopolskiej wykorzystuje system SAP do ewidencji procesów produkcyjnych, magazynowych i księgowych. Jako narzędzie analityczne wybrała technologie Microsoft SQL reporting services oraz Studio Raporty do zarządzania uprawnieniami oraz interfejs internetowy udostępniania raportów.

W zakres prac wdrożeniowych powinny wchodzić:

  • przygotowanie do wdrożenia polegające na zainstalowaniu sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem, oraz prace marketingowe mające na celu zapoznanie kadry zarządzającej z ogólnymi możliwościami systemu, kierunkami ewentualnej jego rozbudowy i zasad współpracy z innymi systemami.
  • wprowadzenie odpowiednich baz danych zawierające minimalne informacje umożliwiające rozpoczęcie działalności, doradztwo świadczone na rzecz odpowiednich działów firmy w zakresie budowania bazy indeksowej, kodyfikacji i normowania prowadzących do utworzenia spójnych baz danych możliwych do przenoszenia między działami.
  • nadzór na próbną eksploatacją na danych rzeczywistych, na tym etapie powstają także przy współudziale pracowników instrukcje wewnątrzzakładowe pozwalające na unikanie licznych błędów ze strony użytkownika w trakcie eksploatacji. Dobrą zasadą powinno być odnotowywanie własnych spostrzeżeń i doświadczeń co do tego jak rozwiązać jakiś problem, a w przypadku napotkania na trudności najpierw sprawdzenie czy w instrukcji są odpowiednie rozporządzenia co do postępowania w konkretnej sytuacji. Obsługujący winni być odpowiedzialni za prawidłową eksploatację, a przypadkach niejasności szukać rozwiązań u innych użytkowników, w instrukcji lub u dostawcy oprogramowania.
  • strojenie systemu polegające na dopasowywaniu ustawień systemu do potrzeb użytkownika oraz szkolenia służb użytkownika w zakresie ogólnych zasad współpracy, zasad wypełniania i kontroli dokumentów źródłowych.

Z przedstawionego zakresu wynika, że z pośród osób odpowiedzialnych za eksploatację systemu musi przynajmniej jedna posiadać niezbędny poziom ogólnej wiedzy teoretycznej i praktycznej dotyczącej komputerów i systemów informatycznych. Nie chodzi tu o poznanie szczegółowej budowy i zasady działania komputera, systemu Operacyjnego itp., ale o ogólną znajomość sprzętu, klawiatury, obsługi drukarki, napędu dyskietek. Pierwsze wdrożenia powinny być realizowane przez zespół autorski programu (lub dystrybutorów) przy współudziale pracowników odpowiedniego działu posiadających pewną wiedzę informatyczną. Kolejne wdrożenia mogą odbywać się na zasadzie siłami własnymi, z tym że powinna być możliwość krótkoterminowego zaangażowania pracowników zespołu autorskiego (pożyteczne jest przy tym podpisanie stosownej umowy o opiece autorskiej).

Innym zagadnieniem w procesie wdrażania systemów jest właściwy wybór momentu, od którego ma on realizować przewidywane funkcje. Dotyczy to głównie systemów, które tworzą bazę danych i aktualizują ją bieżącymi zdarzeniami transakcyjnymi np. gospodarka magazynowa, system finansowo-księgowy itp. Uwzględniając wymóg rozpoczęcia działania systemu od ściśle ustalonego momentu (terminu) np. otwarcie roku kalendarzowego (bilans otwarcia), inwentura, itp. Należy przyjmując odpowiednie rezerwy, planować przebieg wdrożenia i testowania systemu. Plan powinien uwzględniać termin, do którego powinna być założona baza danych, termin doprowadzenia do zgodności danych w bazie systemu komputerowego z systemem prowadzonym tradycyjnie (salda, stany końcowe, inne), oraz termin wstrzymania całkowitego lub etapowego działania systemu tradycyjnego.*

Chcielibyśmy zwrócić szczególną uwagę na fakt, że zbyt szybkie i powierzchowne wdrożenie systemu informatycznego może poważnie zakłócić działania przedsiębiorstwa. Przedwczesne porzucenie tradycyjnych metod pracy, silny nacisk na natychmiastowe wdrożenie bez uporządkowania baz indeksowych lub bilansu otwarcia mogą doprowadzić do sytuacji kontrowersyjnych lub kryzysowych (negatywne stosunek do sprzętu, programu i osób wdrażających), a strojenie systemu w takich warunkach jest niezwykle trudne i kosztowne.

Warunki konieczne do wdrożenia systemu Kierownictwo przedsiębiorstwa musi być świadome informacyjnych potrzeb swojej działalności, jak również orientować się w możliwościach i ograniczeniach technologii informatycznej

  • Uczestnictwo wyższego kierownictwa i bezpośrednich użytkowników jest nieodzowne do rozpoznania potrzeb przyszłego systemu
  • Otoczenie organizacyjne musi stwarzać warunki do identyfikacji i oceny szans strategicznych zastosowań informatyki
  • Pracownicy wszystkich stopni muszą uznać i akceptować kluczową rolę informatycznego wspomagania procesów zarządzania w przedsiębiorstwie przy jednoczesnym przyzwoleniu na podejmowanie wiążącego się z tym ryzyka
  • Działanie zmierzające do wdrożenia zaawansowanych rozwiązań informatycznych muszą być traktowane w kategorii inwestycji gospodarczej, a z uwagi na stopień trudności w kategorii złożonego przedsięwzięcia informatycznego.
  • Podnoszenie kwalifikacji użytkowników systemu

<

Prace wdrożeniowe systemu WMS

PROGRAM DO REKLAMACJI.
Wprowadzenie dokumentów reklamacyjnych do bazy RMA za pomocą systemu Reklamacje.net formalizuje i usprawnia obieg dokumentów, przez co zarządzanie reklamacjami staje się łatwiejsze. Wdrożenie systemu informatycznego opartego o program do reklamacji wspomaga jeden z kluczowych elementów budowania zaufania klientów do firmy, jakim jest system obsługi reklamacji i serwisu, a w efekcie pozwala zarządzać reklamacjami.

Metodyka wdrożenia[edytuj]

Plik:Metodyka wdrożenia.jpg
Metodyka wdrożenia

Konsultanci SoftwareStudio prowadzą wdrożenia programów wg różnych metod, w tym najczęściej metodyki wdrożeniowej, pozwalającej wypracować optymalne dla danego Klienta rozwiązanie biznesowo-informatyczne, w oparciu o indywidualne podejście do jego potrzeb oraz o doświadczenie zdobyte podczas wieloletnihc wdrożeń i pracy z klientami różnrodnych branż. Metodyka wdrożenia bazuje na światowych standardach zarządzania projektami, zdefiniowanych przez organizację Project Management Institute. Metodyka ta wyróżnia się całościowym spojrzeniem na cykl życia systemów IT. Podejście to obejmuje sprawne wdrożenie systemów, ich efektywne użytkowanie, utrzymanie oraz rozwój.

Wdrożenie platformy informatycznej do rejestracji zgłoszeń reklamacyjnych pozwala usprawnić obieg dokumentów w firmie, szczególnie dotyczących reklamacji i serwisu.

Po wdrożeniu bardzo szybko da się zauważyć wymierne korzyści wynikające z uporządkowania procesu. Zwykle około 80 proc. ze zgłoszeń reklamacyjnych wypełniają sami zainteresowani, czyli firmy zewnętrzne mające podpisane umowy za pomocą formularza internetowego, pozostałe 20 proc. wniosków jest uzupełniana przez pracowników firmy na podstaw emaili czy faksów.

Pracownicy mają mniej pracy związanej z przyjmowaniem zgłoszeń przez telefon, faks czy e-mail. Ponadto wszystkie wprowadzane elektronicznie formularze są kompletne i nie wymagają ewentualnych potwierdzeń czy uzupełnień. System usprawnia proces zgłaszania i procesowania reklamacji, jak również zapewnia użytkownikom stały dostęp przez internet do informacji o statusie danej sprawy.

Mechanizmy wyszukiwania i personalizacji pozwalają na szybkie sprawdzenie reklamacji, które dotyczą konkretnego klienta, każda sprawa ma nadawany unikalny numer referencyjny RMA, a po jej rozpatrzeniu nadawany jest unikalny numer autoryzacji (zgoda - uznanie reklamacji lub odmowa).

Każdy z autoryzowanych użytkowników systemu ma przydzielone osobiste konto i hasło. Dzięki temu ma dostęp i możliwość podejmowania odpowiednich działań jedynie w stosunku do swoich reklamacji. Ponadto w ramach danej firmy współpracującej istnieje możliwość zakładania własnych kont dla pracowników swojej firmy wraz z przydzieleniem im uprawnień do określonych modułów.

Poza usprawnieniem systemu reklamacji i serwisu, wdrożenie moze też usprawnić obsługę zadań handlowych. Aplikacja pozwala prezentować produkty partnerom handlowych oraz pracownikom pracującym w programie. Dodatkowo system pozwala składać zamówienia sprzedażowe, Udostępniać informacje o fakturach, płatnościach, spedycji. Tak kompleksowe rozwiązanie spełnia oczekiwania i pozwala osiągnąć wymierne korzyści każdej wymagającej i nowoczesnej firmy.

Internetowy formularz zgłoszenia reklamacji

Istnieje możliwość wykorzystanie anonimowego (bez wymaganego logowania) formularza zgłoszenia reklamacji. Wypełnione zgłoszenie wysyła na podany w formularzu adres konta mailowego specjalną wiadomość w celu weryfikacji użytkownika.

<

Wdrożenie programu reklamacji

PROGRAM DO OBSŁUGI REKLAMACJI.
Wdrożenie systemu informatycznego opartego o program do obsługi reklamacji wspomaga jeden z kluczowych elementów budowania zaufania klientów do firmy, jakim jest system obsługi reklamacji i serwisu, a w efekcie pozwala zarządzać reklamacjami.

Kody kreskowe i terminal radiowy[edytuj]

Plik:Kody kreskowe i terminal radiowy.jpg
Kody kreskowe i terminal radiowy

Operator poruszając się po magazynie odczytuje kody lokalizacji, kody z towarów oraz wprowadza ilość towarów w określonej lokalizacji - miejscu składowania. Po przesłaniu danych zebranych podczas inwentaryzacji do serwera bazy danych (MS SQL 2012 server) następuje porównanie tych danych ze stanem ewidencyjnym. Wdrożenie systemu kodów kreskowych umożliwia w magazynie ograniczenie kosztów poprzez przyspieszenie Operacji magazynowych, zwiększenie wiarygodności danych wprowadzanych do systemu komputerowego i zmniejszenie ilości pomyłek.

SoftwareStudio Sp. z o.o. jest autoryzowanym Partnerem firmy Soneta Sp. z o. o. producenta systemu ENOVA ;w zakresie sprzedaży i wdrażania systemów wspomagających zarządzanie firmą. Pomagamy naszym Klientom w wyborze i uruchomieniu odpowiednich rozwiązań systemowych, sprzętowych i finansowych, optymalnych dla specyfiki ich działalności.

Nasze wdrożenia realizujemy zgodnie z przyjętą przez nas metodyką wdrożeniową, stworzoną w oparciu o opisywane w literaturze wzorce oraz nasze doświadczenia. W prowadzonych projektach staramy się nie tylko zaimplementować aktualny model działania firmy w nowym systemie informatycznym, ale także proponujemy zwykle pewne sprawdzone rozwiązania które przyniosą Klientowi mierzalne korzyści. Każde wdrożenie traktujemy indywidualnie, ale cel zawsze jest taki sam - wdrożyć system w zakładanym przez Klienta zakresie i czasie oraz przy kosztach nie wyższych niż planowane. Klientom, którzy użytkują już wdrożone systemy, proponujemy powdrożeniowe usługi serwisowe. W zależności od potrzeb Klienta dobieramy taki zakres usług, który będzie dla niego optymalny. Zapewniamy między innymi dostęp do aktualnych wersji oprogramowania i dokumentacji oraz kompetentny hot-line. Nasza oferta nie ogranicza się do uruchomienia systemu ERP. Jeśli jest taka potrzeba dostarczamy naszym Klientom niezbędny sprzęt oraz oprogramowanie dodatkowe. Współpracujemy między innymi z firmami Beyond, Komputronik

<

Wdrożenia systemu ENOVA

SYSTEM RMA.
Wdrożenie systemu informatycznego opartego na rozwiązaniu przeglądarki internetowej (aplikacja ASP.net) wspomaga jeden z kluczowych elementów budowania zaufania klientów do firmy, jakim jest system obsługi reklamacji i serwisu - system RMA.